מה אתם כבר יכולים לעשות עם $150 – שאל אותנו הלקוח
אחד הלקוחות שלנו פועל בתחום מאוד תחרותי, תחום התיירות הבינלאומית. השירות העיקרי שלנו עבור הלקוח מתבסס על שיווק באמצעות תוכן (Inbound Marketing), ושיווק דרך שיח ברשתות חברתיות וקהילות. אנחנו בכוונה משתמשים באסטרטגייה שקטה, כי מאוד קשה לפרוץ שוק שכזה בעזרת פרסומות ורכישות מדיה. אנחנו עובדים בשיטה שהיא מאוד Soft Sale, והצמיחה מגיע בעקבות משתמשים מרוצים ו-Word of mouth.
בגדול הלקוח מציע שירות של חילופי בתים לחופשות בחו"ל. בגלל ששנינו מאוד אהובים את הרעיון עצמו, וחושבים שיש ללקוח מוצר מעולה שעונה על צורך נפוץ – לטייל יותר ולשלם פחות, החלטנו שיש מקום לעשות מהלך שיווקי מעט יותר אגרסיבי במטרה להגדיל משמעותית את החשיפה. יש קטע כזה בשיווק, שאומר – לא נוגעים במה שכבר עובד. אבל אני תמיד שאלתי – "מי אמר?"
אז באנו אל הלקוח ואמרנו לו שאנחנו חושבים שזה זמן טוב לעשות צעד גדול קדימה. התשובה שלו הייתה קצת מרתיעה. אולי זה בגלל שאנחנו לא מי יודע מה טובים בלמכור את הרעיונות של עצמנו, או שאולי באמת תפסנו אותו בתקופה לחוצה, אבל הוא אמר – "סבבה, נשמע טוב. קחו 150 דולר (500 ש"ח) ותראו מה אתם יכולים להביא לי בזה."
אומנם $150 הם לא הבעת אמון כזאת גדולה, אבל לא אמרנו נואש. אחרי הכל, הייתה לנו תוכנית. הלקוח, שלא שמע על התוכנית, כנראה הופתע מהנחישות שלנו, ולפני שיצאנו מהמשרד שלו לדרך, זרק לעברנו "רגע, אבל מה אתם כבר יכולים לעשות עם 150 דולר"? אמרנו לו – "שנביא לך עודף?"
המטרה
יצירת מקסימום חשיפה בפייסבוק וערוצי מדיה נוספים, שתעורר עניין במוצר, תזרים תנועה לאתר ותגדיל משמעותית את מספר ההמרות בו.
הדרך
- הפקת וידאו באיכות HD, ובשפה האנגלית
- הפצה אורגנית מקסימלית של הוידאו בפייסבוק בקבוצות רלוונטיות
- שימוש בצפיות האורגניות ליצירת קהלי Lookalike ממוקדים לפי עומק הצפייה
- קידום ממומן עבור מספר קהלי Lookalike במספר מדינות
- אופטימיזציה מתקדמת של הקמפיינים לצורך מיקסום צפיות על התקציב הנתון
האתגרים
- 150 דולר בלבד לכל הפרויקט
- כמעט 0 דאטה מוקדם לצורך למידה ואופטימיזציה של הקמפיינים הממומנים
- היעדר מצלמת וידאו איכותית ו/או חברת הפקות
- ענף פעילות תחרותי ביותר
הביצוע
הפקת וידאו במינימום כסף
חברת סטארטאפ עם רעיון מדליק, תמיד נמצאת בעמדה טובה לעקוף אייטמים אחרים בתור לשידור בתוכניות טלויזיה. חשבנו שאם נצליח לעשות את זה, נוכל להרוג שתי ציפורים במכה אחת (זה לא אכזרי?). גם יהיה לנו וידאו מופק מקצועית ובאיכות HD, וגם נקבל חשיפה אורגנית גדולה מהשידור עצמו ומהשיתוף בפייסבוק.
אבל הייתה לנו עוד בעיה אחת – אנגלית. המוצר פונה לשוק הבינלאומי דובר האנגלית, ותוכנית בוקר בערוץ 2 לא תספיק. מזל שאנחנו בישראל, ומזל שיש טלוויזיה ישראלית באנגלית – ILTV.
פנינו להפקת הערוץ, סיפרנו על סטארטאפ כחול-לבן שרוצה לחסוך למשפחות בכל העולם אלפי דולרים בשנה על החופשה, והם התלהבו. בערוץ קבעו לנו מועד לצילומים, והתחלנו להתכונן.
כעבור שבועיים ליוונו את הלקוח לסטודיו הערוץ, והוא התראיין לתוכנית וממש נתן בראש.
יעד ראשון – צ'ק
התקציב שנשאר – 100%
הפצה אורגנית מקסימלית של הוידאו בפייסבוק
כמו שאמרנו, בשביל בשביל למקסם את הקמפיינים הממומנים, צריך לתת לפייסבוק אפשרות ללמוד על המשתמשים שהוידאו הזה יעניין אותם. כשיש מספיק צפיות לסרטון, אפשר לבנות במערכת הפרסום של פייסבוק קהלים דומים (Lookalike) שמבוססים על תחומי העניין והתנהגות הגלישה של מי שכבר צפה בסרטון.
בהתחשב בעבודה שהוידאו שלנו הוא מאוד שיווקי, ובכלל לא בידורי (אפשר לראות שממש מדובר בראיון נטו) – יהיה קשה שבעתיים להגיע להפצה אורגנית גבוהה. הסיבה היא שבפייסבוק אנשים תמיד יעדיפו תוכן בידורי על-פני תוכן שיווקי כמו שהיה לנו במקרה הזה.
אבל כאן ממש גייסנו את כל הכוחות. השתמשנו בכל הקהילות והקבוצות הרלוונטיות לתחום בהן השתתפנו בדיונים בחודשים האחרונים. החברים של יריב והצוות שלו, שתמיד גאים במוצר המצויין ובעל הערך הרב שהם ייצרו, שיתפו, הגיבו ולייקלקו את הוידאו. בסופו של דבר הצלחנו להשיג כ-7 אלף צפיות, וכ-15 אלף חשיפות באופן אורגני.
כעת אנחנו יכולים לבנות מספר קהלי Lookalike ממוקדים עבור הקמפיינים הממומנים בפייסבוק.
יעד שני – צ'ק
התקציב שנשאר – 100%
יצירת ארכיטקטורת קמפיינים ממומנים
כעת ניגשנו לביצוע אחד מתחומי המומחיות שלנו. במערכת הפרסום של פייסבוק יצרנו מבנה מיוחד של מספר קמפיינים המבוססים על קהלי Lookalike בעלי מאפיינים ויעדי ביצוע שונים. חילקנו את התקציב – עליו הצלחנו לשמור במלואו עד לרגע תחילת מסע הפרסום הממומן, על פני מספר ימים כדי לאפשר אופטימיזציה מקסימלית בתקציב נמוך ו-בזמן קצוב.
אופטימיזצייה דינמית ומיקסום צפיות
כאשר עומדים לרשותנו מספר קהלי Lookalike איכותיים וממוקדים ביותר, ניגשנו למלאכת האופטימיזציה. חילקנו את התקציב הזעום ל-4 ימים, והגדרנו שתי נקודות זמן לקבלת החלטות בנוגע לאופטימיזציה. הראשונה אחרי 24 שעות והשניה אחרי 48 שעות באוויר.
כעבור 24 שעות ביצענו אופטימיזציה ראשונה לפי סוגי הקהלים שתפקדו יותר טוב. את קבוצות המודעות שתפקדו פחות טוב עצרנו, ואת יתרת התקציב שהתפנה העברנו לקבוצות המודעות שתפקדו טוב יותר מבחינת מחיר לצפייה.
כעבור 24 שעות נוספות ביצענו עוד אופטימיזציה לפי איכות הצפייה או משך הצפייה.
התוצאות
מטרות הקמפיין הושגו במלואן:
- ייצרנו עבור הלקוח סרטון וידאו באנגלית ובאיכות HD
- מימשנו את מלוא התקציב לקבלת חשיפה מקסימלית למוצר
- הזרמנו תנועה משמעותית לאתר והגדלנו את כמות ההמרות
ועכשיו ניגש למספרים:
- חשיפה: 64,000
- צפיות בסרטון: 25,000
- תנועה באתר: גידול של 400%
- המרות באתר: גידול של 160%
לסיכום נאמר שזה סיפור על כך שבעולם של היום, גם 150 דולר הם סכום שאם רוצים אפשר להוציא ממנו את המקסימום. כל מה שצריך זה לעבוד עם תוכנית ברורה של מטרות ויעדים, שיהיו לידך אנשים שרוצים בטובתך והצלחתך.
אם גם אתם רוצים להיות לקוחות בסוכנות שיווק שתטוס עבורכם עד הירח ובחזרה – תשאירו לנו הודעה כאן, ונפגש בהקדם 🙂
רוברט ויורי